מוטו ספורט הצטרף אלינו Twitter Facebook

1190 RC8R

מנצח כבר על קו הזינוק. ללא ספק אחד האופנועים הכי מעניינים בגיזרת אופנועי הסופרספורט!
1190 RC8R (הגדל)

 

 

 הגרסה החדשה של ה-RC8R מציגה נתונים נדירים לקטגוריה: 1195 סמ"ק, 175 כ"ס, 184 ק"ג (רטוב, Ready To Race, ללא דלק). וכאילו שזה לא מספיק, הוא גם נראה מדהים. אקזוטיקה במיטבה.

 

כך נכתב על ה-RC8 בכתבה "ביקור בממלכה" שפורסמה במגזין פול גז:

"...העברת הכוח כל כך ליניארית עד שזה מבלבל. אם נוסיף לזה את תנוחת הרכיבה הנוחה (ואם היא לא, אז אפשר לכוון גובה מושב, מיקום רגליות וגובה קליפ-אונס), ופתאום אני שם לב שהקצב שאני מצליח לייצר איתו מדהים אותי. אגב, במבחן מסלול שנערך בינו לבין ה-1098, הק.ט.מ ניצח בקצת. גם עם זה קצת קשה להתווכח. לחובבי ברכיים באספלט, זו מכונה מדהימה. "

 

כך נכתב על ה-RC8R בכתבה "בין גאונות לשגעון" שפורסמה באתר וואלה!:

"...אנחנו עולים על גבו של אחד מהאופנועים המסעירים והמרגשים ביותר שאי פעם עשו עליה לישראל - על הסופרבייק הקיצוני ביותר של KTM האוסטרית, ה-RC8R החדש מבציר 2011. אופנוע שנולד למסלול, אבל בדרך קיבל מראות, פנס ומאותתים והגיע גם לכביש הציבורי...

 

...האורח החדש שלנו, ה-RC8R של הכתומים, מבטיח להביא אותה ב'שוס' אחר, בקטע ייחודי משלו, עם עיצוב קיצוני, מנוע אדיר ובלי שום הגנה אלקטרונית כפי שהורגלנו מהמתחרים. שילוב כמעט בלתי אפשרי של סגנונות ויכולות שיצריך יד מקצועית כדי לנצלם עד תום וכדי לגלות מה הבשיל מהמרקחת הזו, לקחנו את ה-KTM החדש לרכיבת בכורה בכבישי ישראל...

 

"...

ה-RC8R באמת לא דומה לשום דבר אחר על שני גלגלים. רצף הקווים הישרים והפינות החדות הזכירו לנו (ולא רק לנו) את המטוס החמקן. רק סכמת הצביעה הלבנה-כתומה והרקע האפור של המנוע, בידלו אותו גם מדודו המעופף. במבט קפדני יותר, מוצאים שלל פריטי חמדה כמו שיני המסור בפנס החזית, פתחי האוויר בצדי חיפוי הגוף, שלדת הצינורות (פלדת כרומולי) החשופה, הזרוע האחורית האימתנית, החישוקים הכתומים (מרצ'סיני קלילים ויקרים) וכמובן הזנב הזקור שנראה כמו נחש קוברה בזינוק להכשה קטלנית. גם ההקפדה על הגימור בולטת מכל עבר.


 

היצירתיות של המהנדסים האוסטרים ממשיכה גם הלאה. בהתאם לייעוד המירוצי על המסלול ולמוטו של החברה "Ready To Race", הכל ניתן לכוונון ב-RC8R. מלבד כוונוני המרחק למנופי הבלם והמצמד (5 מצבים), מתלי ה-WP מלפנים ומאחור מתכווננים בכל צורה אפשרית, ניתן גם לקבוע את גובה הזנב ולדבר גם אפקט על ההיגוי, את רגליות הרוכב ניתן למקם בשני גבהים שונים (תשכחו ממורכבת מאחור), כך גם את הקליפאונים (שני גבהים וזוויות), ניתן לבחור בין שני גבהי ישיבה - 80.5 ס"מ או 82.5 ס"מ וכן את זוויות רגלית הבלם וההילוכים. כשמוסיפים לכך את המושב המרווח שמאפשר תנועה חופשית לפנים ולאחור, התוצאה היא תנוחת רכיבה מושלמת ומרווחת מאוד שמאפשרת גם התאמה אידיאלית לכל רוכב (גבוה או נמוך) ואו סגנון שימוש - תנוחה מכווצת וקרבית למסלול או תנוחה מתונה ומרווחת יותר לשימוש יומיומי, הכל במרחק חופן ברגים..."
 
"...
למרות הכוח האדיר שלו, רכיבה עליו לא מרגישה כמו עמידה על סף תהום והתגרות בגורל. כן, הוא יינשך אם תטעו 'ביג-טיים', אבל התחושתיות שלו, שמגיעה ברמות הגבוהות ביותר, הופכות אותו לשקוף מאוד עבור הרוכב בין אם אתם מזדחלים ב-20 קמ"ש או בפי 10 ויותר מכך. הוא לא מסתיר דבר, להיפך, בכל רגע נתון הרוכב מוצף במידע מכל כיוון אפשרי - מהכידון אודות רמת האחיזה של הגלגל הקדמי, מהמושב על פועלו של הגלגל האחורי, מהמתלים על העומס שהם מתמודדים עמו וממנופי הבלמים מהעוצמה שהם מעבירים מטה. ואם כבר הזכרנו את הבלמים, מערכת הברמבו מגיעה אליו מהמדף של 'הביוקר', עם צמד קאליפרים רדיאליים בעלי 4 בוכנות כל אחד מלפנים והם נושכים דיסקים חצי צפים בקוטר 320 מ"מ ואלה מייצרים עצמת בלימה אדירה ממש ודי בלחיצה על המנוף עם אצבע אחת כדי לנעוץ את הפרונט באספלט.

אז אחרי ההפנמה שרק אתם שולטים בעניינים והתחברות לתחושות, הרכיבה עליו הופכת להיות נוחה ומהירה כאחד. רק תנו לו את פרק הזמן הדרוש להסתגלות. בזכות המשקל הנמוך, שגם ממוקם פיזית נמוך בכל הקשור למרכז הכובד, הכתום הזה מסוגל לשנות כיוון בזריזות של נמיה. די בהעברה קלה של הגוף הצידה או בדחיפה קלילה בכידון (יש משכך היגוי מתכוונן של WP) כדי לגרום לו לרכון לתוך פניה, להדק אותה או להרחיב בהתאם לצורך. והחזרה לגז? גם כן ביחס ישר לכמות האחיזה ואם זו נמצאת בשפע, הוא מסוגל לפרוץ החוצה בכוח בזכות המומנט הרב שלו, גם אם נמצאים בהילוך גבוה מהמתוכנן."
 
"...בסופו של דבר, הכתום הזה הוא כלי מטריף שנע על הגבול הדק שבין גאונות לטירוף - הוא מסוגל להעניק לרוכבו אינסוף ריגושים, רק שזה דורש ממנו להגיע אליהם בכוחות עצמו בלבד, לטוב ולרע, ללא שום פילטר אלקטרוני לשעת חירום. הוא לא רק מפתה לדבר עבירה, עצם היותו על הכביש הציבורי, הוא דבר עבירה בפני עצמו, אבל עבירה שכיף לבצע."  

 

 מנוע:

2 צילינדרים בתצורת V בהטיית 75 מעלות, 4 פעימות, 4 שסתומים לצילינדרת DOHC, Twin Plug

 נפח 1195 סמ"ק
 הספק 175 כ"ס ב-10,250 סל"ד
 הילוכים 6
 התנעה חשמלית
 הזרקה  Keihin EFI גוף מצערת 52 מ"מ
 ניהול מנוע  Keihin EMS
 קירור נוזל

 

 

 שלדה שלדת צינורות עשויה כרומיום-מולבדנום
 שלדת זנב אלומיניום
 מתלה קדמי 43 מ"מ, מהלך מתלה 120 מ"מ, מתוצרת WP
 מתלה אחורי  מונושוק מתוצרת WP, מהלך מתלה 120 מ"מ
 בלם קדמי זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ, זוג קליפרים ראדיאליים מתוצרת Brembo עם 4 בוכנות כ"א
 בלם אחורי דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ, קליפר Brembo בעל זוג בוכנות
 בסיס גלגלים 1425 מ"מ
 מרווח גחון 110 מ"מ
 גובה מושב ניתן לכיוון: בין 805 ל-825 מ"מ
 נפח מיכל דלק 16.5 ליטרים

 משקל

 (Ready To Race)

 184 ק"ג, ללא דלק

 

 

 זמין בצביעה כתומה\לבנה ובצביעה כתומה\שחורה

 

 אחריות: 24 חודשים ללא הגבלת ק"מ בכפוף לתנאי האחריות

 

מחיר: 161,519ש"ח

מחיר לעסקת מזומן: 146,519ש"ח

 

* המחיר כולל מע"מ

* המחיר אינו כולל אגרת רישוי 

 

 

לגלריית תמונות ה-RC8R

 

 



חזרה לדף הדגמים

הדפסשלח לחבר

פייסבוק

לקביעת רכיבת מבחן
אני מאשר קבלת מסרים אלקטרוניים

תמונה עומדת RC8R

מוטו ספורט
עיצוב ואפיון אתרים
בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד